CITY GYM WILLEMSTRAAT

Onze yoga lidmaatschappen zijn flexibel!

Hatha Yoga

Hatha yoga bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden. De oefeningen zijn erop gericht je bewust te maken van de spanning in het lichaam. De spanning in het lichaam wordt weer losgemaakt en losgelaten door het bewuste gebruik van de ademhaling. Als de ademhaling rustiger wordt en meer ontspant, ontspannen ook de spieren steeds beter. De oefeningen gaan daardoor geleidelijk steeds beter.  Deze les is geschikt voor alle niveaus. (les duurt 75 min.)

Yin Yoga

Yin yoga is gericht op het versterken en versoepelen van bindweefsel en gewrichten. In Yin Yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen.  Hierbij komen energievelden vrij waardoor de les ook emotionele ontspanning geeft. De les is juist zo lekker doordat je niet heel intensief hoeft te bewegen, maar tijd kunt nemen voor je lichaam. Deze les is geschikt voor alle niveaus, ook zeker goed voor startende yogi’s. (les duurt 75 min.)

Mindful Yoga

Deze vorm van yoga gaat over goede zorg voor jezelf!  Bewegen ín de ademstroom en je grenzen respecteren. Ontspannen werken met het richten van aandacht op ademhaling waarbij je het lijf je leraar laat zijn (door niet te forceren). Het versterkt zowel houding als conditie, flexibiliteit en kracht. Na een uur stap je fris en energiek de dag in en gaat opgeknapt en ontspannen verder. Een bijkomstigheid is dat de yoga-oefeningen in het dagelijks leven helpen om meer te ontspannen. (les duurt 75 min.)

Pilates

Pilates zorgt voor een evenwichtige ontwikkeling van alle spiergroepen. Door regelmatige oefening zal je houding verbeteren, je rechter gaan zitten én soepeler bewegen. Nog een belangrijk voordeel is dat je de circulatie en capaciteit van de longen verbetert door een diepe en gezonde manier van ademhalen. Verder worden de buik en rugspieren versterkt wat goed is voor de houding, evenwicht en controle over het lichaam. (les duurt 60 min.)

Yin Yang Yoga

Een Yin Yang les richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel en gewrichten. Hierbij wordt je fysiek uitgedaagd én kom je volledig tot rust.. Waar het bij andere yogavormen vaak draait om actief aanspannen van spieren, is het bij Yin yoga de bedoeling spieren zoveel mogelijk los te laten. De houdingen worden langer vastgehouden dan bij reguliere yoga. Het Yin gedeelte focust op zittende houdingen. Het Yang gedeelte is iets actiever, ook hier houden we de houdingen langer vast waarbij gelet wordt op zowel uitlijning als ademhaling. (les duurt 75 min.)

Hatha Allignment

Hatha Alignment is een hatha yoga les waarbij veel aandacht is voor de uitlijning van een lichaam en een goede uitvoering van de houdingen. Er worden dan ook regelmatig hulpmiddelen ingezet om het lijf vrij te maken van spanningen. Een goed uitlijning is alleen mogelijk wanneer je zonder spanning vrij kan bewegen. Stress, spanning of levensgewoontes zorgen voor houdingsproblemen en/of rugklachten waar in deze les aan gewerkt wordt. Tevens worden er hatha houdingen gedaan die regelmatig dieper uitgewerkt en uitgelijnd worden, rekening houdend met de anatomie van een lichaam. (les duurt 75 min.)

Easy Flow Yoga

Easy Flow Yoga is een zeer rustige yogastijl die is afgeleid van de Ashtanga yogavorm. Karakteristiek voor Easy Flow Yoga is de zachte en vrijere benadering van de houdingen. De lessen zijn meer ontspannend door de afwisseling van dynamische en statische houdingen. Hierdoor is de belasting voor je lichaam beperkt en zijn de lessen fijn voor beginners en gevorderden. Centraal in de les staat de continue beweging van de ene yogahouding naar de volgende in een rustige en zachte ‘flow’, ondersteund door je ademhaling. (les duurt 75 min.)

Yoga Dance

Yoga Dance is voor iedereen die plezier en ontspanning beleeft aan het bewegen op muziek. De lesopbouw en choreografie kent verschillende niveaus. Iedereen kan meedoen op eigen niveau en mate van intensiteit.

Het is een bewegingsvorm waar vooral de beleving centraal staat. De muziekkeuze speelt daarbij een grote rol omdat muziek onze emoties in beweging kan brengen. We maken gebruik van verschillende soorten muziek; van Klassiek tot Populair en van New Age tot Native/ Folk music.

De Yoga Dance les heeft een opbouw die in een aantal opzichten te vergelijken is met dynamische yogales. Elk nummer is gericht op een specifiek yoga- aspect; ademhaling, verschillende houdingen en bewegingen, variatie in energie niveaus en het spel van aandacht, concentratie en verstillen. (les duurt 75 min.)

BBB

Buik, Billen, Benen

Wat is BBB?

BBB staat voor buik, billen, benen en is een training die opgesteld is uit krachtoefeningen om deze drie spieren te trainen. De lessen BBB zijn meestal opgebouwd uit een warming up en uit een kern van spierversterkende oefeningen voor de buik, billen en benen. De lessen BBB zijn in tegenstelling tot insanity niet zo hoog in intensiviteit.  

In de buik, billen, benen zitten ontzettend veel spieren. Om deze allemaal te trainen heb je van zelfsprekend ook veel oefeningen nodig. BBBis dus de perfecte fitnessvariant om een sterke buik, billen én benen te krijgen.

Voor wie is BBB?

BBB is populair bij zowel mannen als vrouwen, omdat de meeste mannen en vrouwen deze ‘zones’ willen aanpakken.  Iedereen kan meedoen, je bepaalt uiteindelijk zelf je eigen trainingsintensiteit.  De deelnemers kunnen eventueel oefeningen met een hogere intensiteit doen om het zwaarder te maken.

Iedereen kan dus meedoen of je nu beginnende- of ervaren sporter bent

Ja, ik wil alle start informatie ontvangen